Pārskata periodu iezīmēja intensīva Emotet spiegojošās ļaunatūras izplatība, kas skāra vairākus simtus uzņēmumu un organizāciju, augsta telefonkrāpnieku aktivitāte, kuri veica zvanus, izmantojot viltotus telefona numurus, un uzbrukumi gan finanšu institūcijām, gan privātā sektora uzņēmumiem ar mērķi veikt izspiešanu.
Pārskata periodu iezīmēja jauna tendence – šantāžas e-pasti uzņēmumiem un organizācijām, draudot nopludināt klientu datubāzi. Savukārt vadītāju vārdā sūtītiem e-pastiem par steidzamiem maksājumiem pievienojās darbinieku vārdā sūtīti e-pasti ar lūgumu veikt algas izmaksu uz jaunu kontu. Preču piegādes - bieži izmantota tēma gan pikšķerēšanā, gan ļaunatūras izplatīšanā.
CERT.LV darbības pārskats par 2019. gadu pieejams tagad arī angļu valodā.
Lai arī kopumā 2019. gads pagāja salīdzinoši mierīgi un lielu un postošu incidentu ar būtiskām sekām valsts mērogā nebija, vidēji un mazi incidenti notika visu laiku. Tie traucēja interneta lietotāju – kā privātpersonu, tā uzņēmumu un publiskā sektora iestāžu darbinieku – mieru un pārbaudīja modrību.
Kopumā kiberdrošības apdraudējuma līmenis COVID-19 pandēmijas apstākļos vērtējams kā mērens, ar apdraudējuma paaugstināšanos attālā darba tehnoloģijām. Aktīvi turpinājās uz Smart-ID lietotājiem vērstas krāpnieciskas aktivitātes, kas ļāva secināt, ka daudzi klienti neizprot pakalpojuma loģiku un funkcija. Daļā iedzīvotāju neizpratni izraisīja apziņošanai izmantotie mehānismi.
Turpinājās krāpniecisku “finanšu speciālistu” zvani. Tika saņemti daudzi ziņojumi par krāpniecisku e-pastu kampaņu krievu valodā, kuros tika pieprasīta samaksa par kompromitējošas informācijas neizpaušanu. Decembrī CERT.LV veica vairāku incidentu analīzi, kuru detaļas liecināja, ka virkne valsts iestāžu darbinieku un politiķu ir piedzīvojuši mērķētu kiberuzbrukumu.